středa 15. ledna 2014

Manipulace s dokumenty

V Duokan je práce s dokumenty velmi zjednodušena pomocí nástrojů, které systém nabízí.
Za základní vylepšení oproti standardnímu software Amazon Kindle se dá u Duokan považovat možnost řadit soubory do složek.

Podporované formáty

Knihy

  • TXT
  • PDF (vylepšeno)
  • EPUB
  • MOBI
  • DJVU
  • ZIP
  • CHM

Obrázky

  • BMP
  • PNG
  • JPG/JPEG
  • GIF
  • TIFF

Hudba

Pokud vaše čtečka disponuje zvukovým výstupem, je schopna přehrát formát MP3.

Slovníky

Do Duokanu můžete nahrát slovníky formátu StarDict, které jsou dostupné při čtení knih.

Řazení, vyhledávání

Do složky documents soubory můžete umístit do různých složek, čtečka je pak zobrazuje takto roztříděné.
Další řazení systém umožňuje tak jako Kindle pomocí názvu souboru a data přidání.

Čtení knih

Chytrý vzhled

Chytrý vzhled PDF je funkce, která podstatně zlepší zážitek ze čtení PDF dokumentů. Odstraní ze stránky zbytečné bílé okraje a nastaví text dle přání uživatele (6 různých velikostí). Umožňuje také nastavit úroveň kontrastu písma (PDF Darken) a volit styl písma a vzhledu.

Slovníky

Když nerozumíte slovu v knize, je dobré zkusit, zda není ve slovníku cizích slov. Najeďte šipkami na dané slovo a chvíli počkejte. Na okraji obrazovky se zobrazí slovo a jeho vysvětlení (popř. překlad, máme-li česko-cizojazyčný slovník).

19 komentářů:

  1. Nevím kam to směrovat, ale sem se to hodí asi nejvíc. Tak mě omluv když tak za špatné zařazení.
    TXT, PDF, EPUB, MOBI čtečka schroustá dobře. Ale formát DOC vůbec nezobrazí a to ani v seznamu knih. Co s tím? Nebo alespoň čím je to způsobeno. DOC je hojně zastoupený formát a docela mě mrzí, že nefunguje.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To neumí ani originál Kindle. Je třeba soubor převést např. do PDF, nejlépe pomocí nějakého online nástroje. Zde http://convertonlinefree.com/ je jeden. Googlil jsem "doc to pdf".

      Vymazat
    2. OK. Dík. Tak si to tady prosím oprav máš tu napsáno, že DOC zvládá. To mě na to zmátlo.

      Vymazat
    3. Omlouvám se, nezkoušel jsem všechny formáty, tuto informaci mám z Internetu. Výborný program na převod dokumentů je Calibre. Dříve (chápejte, než jsem měl čtečku) jsem jej používal na čtení knih v PC

      Vymazat
    4. Hmm calibre jsem nikdy nepřišel na chuť vždy mi to převádělo špatně české znaky nechtělo to schroustat (myslím že DOC, ale nevím) některý formát běs a hrůza.
      Mě se osvědčilo tohle https://cloudconvert.org/ můžeš tam nahrát spoustu formátů a i víc na jednou výstupní formát si můžeš vybrat a ovládání je pro blbce.
      Btw.: asi nám tu vzniká námět na další článek tedy v čem a jak převádět.

      Vymazat
    5. Zde naleznete nový článek o konverzi formátů pro Duokan

      http://duokan-cesky.blogspot.cz/2014/01/priprava-dokumentu-konverze-formatu.html

      Vymazat
    6. Na konverziu .doc do .pdf odporucam PDF Creator. Je free, konvertuje so zachovanim formatovania, nevyuziva online sluzby a prida do kontextovej ponuky moznost konverzie do PDF.

      Vymazat
    7. doc do pdf umí taky OpenOffice (LibreOffice)

      Vymazat
  2. .. není už něco, aby se mohly nastavovat vlastní odstavce?
    Myslím, aby se nastavení opravdu uložilo...

    OdpovědětVymazat
  3. Pokud to není v nové verzi, tak bohužel. Já jsem teď duokan na 2 měsíce odložil a ještě jej do ruky nějakou dobu nevezmu, mám před sebou 400 stránkovou novodobou historii Ruska v tištěné podobě. Ale co vím, tak v nových verzích toto řešeno nebylo.

    OdpovědětVymazat
  4. .. tak odstavce vyřešeny. Nesmí se to zkošet nastavit v celkovém systému.
    Zvolí se volba "stránka", tam se vleze na "styl odstavců", zvolí vlastní a v něm se nastaví potřebné. A ono se to i uloží...

    OdpovědětVymazat
  5. Zdravím. Potřeboval bych poradit ohledně Duokanu. Dlouho jsem na něm četl bez problému a teď, ať do něj nahraju cokoliv, mám text proložený čínskými znaky v místech, kde jsou písmenka s diakritikou. Stahoval jsem do toho i nějaký český font, různě přepínal ty jazyky a fonty ale mění se jen ten okolní text a diakritika zůstává nahrazena čínskými znaky. Je na to nějaké jednoduché řešení? V případě potřeby bych nahrál nějaké foto. Prosím o kontakt na jiri.petr.hk@seznam.cz. Mnohokrát děkuji za radu, protože kindle systém používat už nechci a čtení na mobilu je superhumáč :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Dobrý den, zkuste si pohrát s nastavením, viz. http://duokan-cesky.blogspot.cz/2014/01/pruvodce-nastavenim-duokanu-cteni.html

    OdpovědětVymazat
  7. Dobrý den, je možno na duokanu vypnout dělení slov?
    Mnohdy to dělí tak nehezky, až to bije do očí, to je snad jen jediná věc, která mi vadí...

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Napadají mě 2 věci - jednak si můžete pohrát s nastavením stylů čtení a jednak může být soubor, v němž se chyba projevuje, špatně naformátovaný sám o sobě.

      Vymazat
    2. ... kdepak, je to obyčejný txt soubor, tam snad ani nic moc naformátovat nejde

      Vymazat
    3. Máte možnost uložit soubor jako pdf?

      Vymazat
    4. ... to ano, ale neukáže se to tam z txt mohutně zmenšené? Myslím A4 zmenšená na velikost čtečky

      Vymazat
    5. oprava: pdf to ukáže pěkně, ovšem pokud je už v něm dělení, tak se ukáže dělítko třeba i v půlce řádky.

      Vymazat