úterý 7. ledna 2014

Instalace alternativního software Duokan na Amazon Kindle

Abyste ze své čtečky Amazon Kindle vytěžili maximum, doporučujeme originální software od Amazonu doplnit o Duokan.

Duokan je software specializovaný na pohodlnější čtení, než nabízí originální software. Například inteligentní zvětšování PDF formátu, v kterémžto formátu je dnes většina webových publikací, dokumentů, knih.

Duokan jde nainstalovat dvěma způsoby:
  1. naprosto nenásilné nahrání bez jailbreak
  2. obtížnější nahrání s jailbreak
Jailbreak je něco jako otevření čtečky pro hlubší úpravy software. Pro zprovoznění však opravdu není potřeba, takže se zbytečně nelekejte.

Postup instalace Duokan
  1. Stáhněte si duokan v tomto příspěvku: Stáhnout Duokan
  2. Zapněte váš Amazon Kindle a počkejte, až najede na seznam knih (domovskou obrazovku)
  3. Zmáčkněte tlačítko menu a v menu, které vyskočí, zmáčkněte nastavení (SETTINGS).
  4. Vyskočí další okno a v něm na spodní liště vpravo vyčtete verzi vašeho Amazon Kindle, tu si zapamatujte (tedy např. Version: Kindle 4.1.1 nebo Version: Kindle 4.0.1 atp.).
  5. Nyní otevřete soubor, který jste stáhli. Je samozřejmě potřeba stáhnout správný soubor, podle toho, jestli máte Amazon Kindle K3, K4, K4 Black (K5) nebo Kindle Touch, případně Kindle Paperwhite. Soubor je ve formátu RAR a ten otevřete pomocí Winrar
  6. Připojte svůj Amazon Kindle k počítači a ze složky, kterou jste otevřeli ve staženém souboru zkopírujte do zařízení složku DK_System.
  7. V souboru uvidíte další složky, musíte si vybrat tu, která odpovídá verzi, kterou jste vyčetli z nastavení  a otevřít ji.
  8. Vše z této složky zase zkopírujte do Amazon Kindle. 
  9. Nyní odpojte Amazon Kindle od počítače.
  10. Opět otevřete menu a znovu stiskněte menu a vyberte restartovat (reboot).
  11. Kindle načte speciální diagnostický režim. 
  12. Snažte se udělat přesně následující: vyberte D) Exit, Reboot or Disable Diags, v dalším menu D) Disable Diags a nakonec Q) To continue.
  13. Kindle se restartuje a nakonec SLÁVA!, nainstaluje se Duokan.
Nyní máte nainstalovaný Duokan a stačí jej už jenom "počeštit". Češtinu do Duokan stáhnete zde.

Pokud jste se zasekli na kroku 9, tedy nedostanete se do diagnostického režimu, připojte Amazon Kindle znovu k počítači a stáhněte si tento soubor, který do zařízení zkopírujte a dále opakujte vše od kroku 9.

Pokud se naopak z diagnostického režimu nemůžete dostat, podržte na 20 vteřin tlačítko pro zapnutí (vypnutí) nebo na tak dlouho, dokud se zařízení nerestartuje. Instalace pak proběhne automaticky.

42 komentářů:

  1. Zdravím,mám Kindle(5) s Jailbreakem a od instalace DK mě odradila nutnost odinstalace Jailbreaku, jak se psalo v komentáři co jsem tenkrát četl. Tyto perfektí podrobné návody mě zaujaly a chci DK. Jen se chci zeptat, 2.obtížnější nahrání s jailbreak, v čem jsou potíže,abych se zbytečně nelekal, mám postupovat podle tohoto postupu instalace Duokan. Díky za vysvětlení.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Pakliže již máte ve čtečce Jaibreak, můžete postupovat i tímto způsobem. Nevidím důvod, proč si házet klacky pod dolní končetiny, když to jde takto snadno a jednoduše. Máte-li hotov JB, s touto instalací nenarazíte na něco, co byste sám nevyřešil.

      Vymazat
  2. Dobrý den. Zakoupil jsem Kidle paperwhite 2 a nedaří se mi nainstalovat Duokan, zkoušel jsem několik postupů kde u vašeho mi naskočila aspon hláška error. U ostatních se nic nedělo. V těch verzích se nějak ztrácím. Vím, že mám verzi firemwaru 5.4.2.xx jenže tu nikde na internetu nemůžu vyčíst. A dále nevím jestli kopíruju veškeré soubory správně - složku Dk a obsah složky s označením papwerwhite nakopíruji do kindlu ale dále je tam několik souborů ve formátu pdf. Prosím o nějakou radu či možnost postupu. Děkuji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den. Stáhněte si archiv pro kindle paperwhite (máme jej v sekci stažení duokanu). Před instalací v archivu otevřete složku DK_System/install a např. v poznámkovém bloku otevřete soubor DuoKanInstall.sh. Tady najděte řádky 379 a 383 a na obou přepište "IS_KP2=1" na "IS_KP=1". Soubor uložte a pak instalujte dál podle návodu. Dejte prosím vědět, jak to dopadlo, přidám to do návodu.

      Vymazat
  3. Podarilo sa? Mám ten istý problém - Paperwhite 5.4.2.

    OdpovědětVymazat
  4. Ja mam kindle touch ale s najnovsiou verziou firmware 5.3.7 a podla tohto navodu som sa nemohol dostat do diagnostic modu, ale podarilo sa mi to nakoniec pomocou MFGTool http://www.mobileread.com/forums/showthread.php?p=1972836 ak by mal niekto s tym problem nech sa mi ozve na lukasx@ymail.com pomozem mu

    OdpovědětVymazat
  5. mám K3 keyboard v něm verzi 3.4 (není to chyba?)
    měl jsem nainstalovaný duokan 2012 ale neuměl jsem ani zvětšit PDF ani použít prohlížeč tak jsem ho smazal a nainstaloval nově dle návodu. jednou mi dokonce naběhl po restartu i diagnostický režim ale nebyly v něm vámi uváděné možnosti.
    po volbě D), která se mi zdála nejblíže popisu další možnost D) již nebyla a po Q) následoval zase restart . prosím kde je chyba

    OdpovědětVymazat
  6. A po restartu se duokan neobjevil?

    OdpovědětVymazat
  7. Pomoc, pomoc....... mám Kindle paperwhite a po pokusu nainstalovat do něj duokan, se naprosto zhroutil, vykazoval error : 3 , stojí si v boot menu a nelze se z něj dostat. Pokus o napojení na PC, abych odinstalovala.....je bezpředmětný, PC ho vůbec nevidí......

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže na 30 vteřin na vypnutém zařízení podržíme tlačítko ZAPNOUT, počkáme a pak na minutu podržíme tlačítko DOMŮ a nakonec napíšeme kouzelné slovo RESET. Tím se Paperwhite dostane do továrního nastavení. Napište, jestli pomohlo ;-)

      Vymazat
  8. ani ťuk.... Bohužel se mi nedaří se z bootovacího menu vyhrabat.Vůbec nereaguje, jen problikne a zpět do onoho menu :-( Začínám být zoufalá, Kindle je mé dcery :-(
    Přitom instalace dle Vašeho návodu probíhala naprosto bez problému do bodu 9, kde jsem musela nainstalovat onen doplněk ....ach jo

    OdpovědětVymazat
  9. OK chce to klid:-) znám ten pocit, kdy se člověku naleje krev do všech míst a cítí, že je .. můžeme to zkusit jinak. můžete natočit video co to přesně dělá a někam to uploadnout? (třeba youtube) - hlavně ať je tam ten moment, kdy se objeví boot menu.
    A ten tvrdý restart do továrního nastavení opravdu neproběhl?

    OdpovědětVymazat
  10. https://www.youtube.com/my_videos?o=U
    neproběhl...... :-(
    přikládám to video, zjišťuji jako bonus, že neumím točit jednou rukou

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hehe poslala jste mi odkaz na všechna Vaše videa, což jen zobrazilo všechna má videa:-) Musíte poslat přímo adresu, když máte rozkliknuté to video:-)

      Vymazat
  11. omlouvám se, že to tak dlouho trvalo, pracuji na směny,nějak nestíhám :-)..... a děkuji za trpělivost se mnou,jako s PC analfabetem

    OdpovědětVymazat
  12. https://www.youtube.com/results?search_query=zhrouceny+kindle
    tak ještě jednou a lépe

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čistě náhodou není na obsahu karty soubor s názvem ENABLE_DIAGS? Pokud jo, tak je to vyřešeno, stačí ho smazat.

      Vymazat
    2. no, to už teď nezjistím :-( .... poslala jsem ho do servisu.
      Kde jsem udělala chybu?
      Proč se to takhle sesypalo......

      Vymazat
    3. Asi jste tam mela ten soubor - rika to kindlu, ze ma jit dp diagnostickeho rezimu a kdyz se smaze, najizdi do systemu.

      Vymazat
  13. Je tu chyba, 9 krok má být MENU -> NASTAVENÍ -> MENU

    OdpovědětVymazat
  14. Mám kindle paperwhite první generace, firmware 5.4.4.2 Stáhnul jsem soubor z nabídnutého odkazu (kt-kp-zip ). Z tohoto souboru jsem do kořenového adresáře nakopíroval složku DK_system. Potom jsem tuto složku otevřel a ze složky xKindle jsem do kořenového adresáře nakopíroval soubor powerd542. Po restartu se nic nestalo. Postupně jsem do kořenového adresáře nainstaloval vše, co bylo k paperwhite, i ENABLE DIAGS, ale stále se nemohu dostat do diagnostického režimu. Je ten problém v tom, že tam musí být ten soubor powerd544 nebo něco dělám špatně. Můžete mi to lépe popsat nebo třeba vyfotit, co mám vlastně do toho kořenového adresáře nakopírovat?
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
  15. Musíte mít složku DK_system a soubor update_kpw******** . To máte?

    OdpovědětVymazat
  16. Když ho tam mám, tak mi to píše chybu při instalaci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Můžete zkusit odmazat všechny ty šílené znaky z názvu souboru a zkusit celý proces znovu?

      Vymazat
    2. Odmazal jsem, stejný výsledek, ale háže to to stejné, update error : 4

      Vymazat
    3. Pak musíte resetovat natvrdo tlačítkem na 30 vteřin.

      Vymazat
  17. Ś restartem po erroru nemám problém. Spíš si myslím, že je problém v konfliktu verze firmware ( 5.4.4.2 ) a ve verzi powerd ve složce DK_system/xKindle, kde jsou různé verze těchto powerd. Ještě mě napadá, že bych zkusil downgradeovat firmware třeba na 5.4.0 ( pokud bych ho někde na netu našel ) a zkusil to znovu. Zkoušel jsem hledat powerd5.4.4., ale nenašel jsem. To je ještě jediná možnost, co mě napadá.

    OdpovědětVymazat
  18. Můžete mi poradit, jak downgradeovat na verzi 5.3.4? Když tento soubor update_kindle_5.3.4.bin nakopíruji do čtečky a odpojím ji od PC, tak se mi sám smaže a downgrade nemůžu udělat. Nyní mám firmware 5.4.4.2
    Děkuji

    OdpovědětVymazat
  19. Jakou máte verzi Kindle? Budu muset aktualizovat instalační soubory. Když počkáte den dva, dám je sem, teď jsem zasypán prací.

    OdpovědětVymazat
  20. Už se mi to podařilo nainstalovat, pomohl downgrade a nyní jsem udělal zase upgrade ma 5.4.4.2. V Duokanu jsem dal vrátit na kindle, ale teď zase nevím, jak se mám dostat do duokanu. Dá se mezi tím nějak přepínat?

    OdpovědětVymazat
  21. Ano, dejte restartovat a po startu se to zeptá, který systém chcete spustit. Pokud nezeptá, restartujte natvrdo.
    Mohl byste prosím popsat postup, kterým jste downgradoval?

    OdpovědětVymazat
  22. Downgradoval jsem to tak, že jsem do kořenového adresáře Kindlu nahrál soubor update_kindle_5.3.4.bin a provedl tvrdý reset ( držel jsem cca 20 vteřin tlačítko. Poté proběhla instalace na 5.3.4. Poté mi šel klasicky nainstalovat duokan. Když jsem dohrál i češtinu, tak jsem v záložce systém přepnul na kindle. Systém se přepnul a já jsem provedl upgrade na 5.4.4.2. A teď mi nepomáhá ani tvrdý reset, čtečka systém duokan nenabízí, stále najíždí jen kindle.

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj, potřeboval bych pomoc při instalaci Duokanu.
    Tento alternativní systém jsem již bez nejmenších problémů nainstaloval na v čtečky Amazon Kindle 5 zaslané z Německa.
    Nyní se pokouším opět nainstalovat Duokan na stejnou čtečku Kindle 5 a nedaří se nedaří.
    Respektive. Duokan se opět v pořádku nainstaluje, ale nyní nepřečte/neotevře žádnou knihu. Knihy jsou normálně vidět, jen nemají žádné obaly a nejdou otevřít.

    Zkoušel jsem i několik variant instalce, např. instalci přes Jailbreak či instalci Duokanu jinými, než již ověřenými soubory.

    Jediné co je jinak, než u předešlých 2 čteček je, že tu poslední jsem si nechal poslat jako dárek, tudíš přišla zcela čistá čtečka bez registrace k Amazonu. Tu jsme provedli až následně doma. Předešlé 2 čtečky přišly už registované.

    Děkuji za jakékoliv nakopnutí...

    OdpovědětVymazat
  24. Dobrý den,
    chtěl bych se zeptat, jestli mohu a případně jak mám duokan dát do Kindle 4, když mám verzi Kindle 4.1.3.. Je to nějak možné? Díky za odpověď.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, ano, osobně jen tam mám. Postupuje se přesně podle tohoto návodu.

      Vymazat
  25. Dobrý den
    Mám prosbu,lze Duokan nainstalovat do čtečky amazon Kindle touch 6,firmware 5.7.4.Popřipade i češtinu,jedna se o sponzorovanou verzi.Děkuji za odpověď.

    OdpovědětVymazat
  26. Ahoj pokoušel jsem se instalovat do Kindla 3 paperwhite FW 5.7.4.1. Doukan i tu češtinu jsem tam pro jistotu dal,ale bez uspechu.Uvítal bych nejakou radu jak to počeštit?

    Díky za případnou pomoc.

    OdpovědětVymazat
  27. Pro Kindle Paperwhite 3 zatím Duokan není.

    OdpovědětVymazat
  28. Pekný deň - je možné nainštalovať Duokan do Kidle Paperwhite 2 FW:Kindle 5.8.8(3144280022) a zároveň nainštalovať pre Duokan češtinu .Ďakujem za informácie s pozdravom Jochanan

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den, mělo by to jít, prosím zanechte nám tu potom své postřehy.

      Vymazat
  29. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat